Jak dodać remarketing dynamiczny na Facebooku?

Remarketing dynamiczny to rodzaj reklamy, w którym użytkownikowi wyświetlają się reklamy konkretnych produktów, które wcześniej odwiedził lub dodał do koszyka, ale np. nie kupił. Przykładowo możemy dotrzeć do wszystkich użytkowników, którzy przez ostatni tydzień dodali produkt do koszyka, ale go nie zakupili i wyświetlić im przypomnienie o finalizacji zakupu na Facebooku. Remarketing dynamiczny na facebooku to potężne narzędzie, dzięki którym możemy zwiększyć sprzedaż w naszym sklepie internetowym.

Aby uruchomić remarketing dynamiczny na facebooku, musimy posiadać konto reklamowe i skonfigurowany poprawnie piksel Facebooka. Aby remarketing zadziałał piksel musi zebrać dane, będzie to zależne od naszego ruchu w sklepie internetowym.

Ponieważ w tej reklamie wyświetlamy konkretne produkty, z którymi użytkownik wszedł w interakcje, musimy je wcześniej wgrać na Facebooka. W tym celu tworzymy katalog.

Jak skonfigurować remarketing dynamiczny na facebooku?

Po pierwsze otwieramy Menadżera Reklam i wybieramy utwórz reklamę. Tworzymy kampanię, nie szkic.

Naszym celem jest konwersja, czyli sprzedaż z katalogu. Następnie wybieramy Kontynuuj

Tworzymy zestaw reklam

To tu określamy budżet, grupę docelową, umiejscowienie reklamy i wybieramy bardziej zaawansowane opcje.

Zestaw reklam dobrze jest nazwać tak, abyśmy dokładnie wiedzieli co się w nim znajduje np. Odwiedzający sklep | Wszystkie produkty czy Wyświetli lub dodali do koszyka | Wszystkie produkty.

W sekcji Products/Produkty wybieramy zestaw produktów.

W grupach odbiorców zostawiamy utwórz nową. Następnie wybieramy:

Następnie wybieramy Wyświetlono lub dodano do koszyka, ale nie zakupiono:

Jeżeli chcemy edytować umiejscowienie reklam wybieramy Edytuj umiejscowienie. Reklamy na facebooku najczęściej wyświetlają się w aktualnościach. Warto wybrać tą opcję, gdybyśmy chcieli dotrzeć np. tylko i wyłącznie do użytkowników telefonów komórkowych lub chcielibyśmy wykluczyć reklamy w aplikacjach czy na Instagramie.

Ustalamy budżet.
Określamy harmonogram.
Klikamy pokaż opcje zaawansowane. Wybieramy Zdarzenia konwersji i wybieramy optymalizacje pod kątem wyświetleń reklamy.

Następnie klikamy kontynuuj.

Tworzymy kreację reklamową

Określamy nazwę reklamy. Nazwa musi nam pomóc łatwo rozróżnić reklamy. Odpowiednia nazwa dla reklamy to np. Karuzela bez eny, Pojedynczy obraz kup teraz itp.
W sekcji tożsamość określasz swój fanpage i profil na Instagramie (jeśli posiadasz połączone konto z Facebookiem).
Wybieramy format. Następnie wybieramy karuzele.

Sekcje content – zostawimy opcję Wiele produktów. W polu tekst wpisujemy treść posta, która wyświetli się nad karuzelą.

Testuj i obserwuj jakie opcje tworzenia kreacji możesz wykorzystać. Teraz przejdziemy do zakładki karty katalogu. Na start sugerujemy wybrać Pojedynczy obraz.
Kolejną opcją, jaką zobaczymy są narzędzia kreatywne. Warto spróbować utworzyć wariant reklamy z nakładkami – z ceną albo zniżką. Ich wygląd można edytować, klikając dostosuj obrazy. Na liście wybieramy, jaką nakładkę chcemy pokazać:

W nagłówku wyświetla się domyślnie nazwa produktu. Klikając w ikonę plusa możemy zdecydować, że chcemy wyświetlić jako pogrubiony tekst w karuzeli np. nazwę producenta pod zdjęciem produktu.

Później edytujemy przycisk z wezwaniem do działania (ang. call to action). Domyślny to Kup teraz. To dobry i popularny przycisk i warto przetestować jego użycie.

Warto zweryfikować naszą reklamę, klikając Sprawdź, a gdy już mamy pewność, że wszystko jest w porządku, wybieramy przycisk Potwierdź. Facebook zaproponuje opcję powielania reklamy. Ignorujemy ją i klikamy kontynuuj. Tym samym ustawiliśmy remarketing dynamiczny na facebooku.

W tym artykule pominęliśmy wiele ustawień zaawansowanych jak i dodatkowych. Jeżeli jesteś zainteresowany skonfigurowaniem remarketingu dynamicznego dla swojego sklepu internetowego skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *