Inteligentne kampanie produktowe Google

Końcem 2018 roku Google wdrożyło reklamodawcom Google Ads inteligentne kampanie produktowe (ang. Smart Shopping Campaigns). Ten typ kampanii zarządzany jest w całości przez sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe. Pozwala ona zwiększenie wartości konwersji oraz zasięgu Twojej kampanii. Zaletą kampanii inteligentnych jest maksymalne uproszczenie konfiguracji oraz automatyczna obsługa remarketingu dynamicznego.

W jaki sposób to działa?

Nowe typy kampanii Google oparte są o uczenie maszynowe. Aby systemy reklamowe były skuteczne, potrzebują czasu na naukę oraz danych. Im więcej danych, tym kampania będzie bardziej skuteczna i rentowna.  Kampanie SSC bazują na algorytmach samouczących się, wykorzystując dane z Twojego konta Google Ads.

Jak dodać kampanie produktową inteligentną?

Kampanie SSC są podtypem standardowej kampanii produktowej. Wymogiem uruchomienia takiej kampanii jest uzyskanie minimum 20 konwersji w ciągu ostatnich 45 dni w kampanii produktowej. Pamiętaj również o poprawnym skonfigurowaniu konwersji oraz list remarketingowych.

Nasze wnioski

Pierwszym wnioskiem jest to, że uzyskiwany zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) jest ściśle skorelowany ze średnią wartością koszyk. Im droższe produkty w Twoim sklepie, tym większa szansa na dobry wynik.  Drugim wnioskiem jest to że czas działa na Twoją korzyść. Im dłużej jest prowadzona kampania SSC, tym lepsze wyniki można uzyskać. Uczenie maszynowe musi zebrać odpowiednie ilości danych, aby podejmować coraz lepsze decyzje w zakresie prezentacji reklam odpowiednim odbiorcom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *